Conferentie De kracht van het ouder worden 13 februari 2016

Posted · Add Comment

de kracht van het ouder wordenConferentie ‘De kracht van het ouder worden – Maatwerk en Wederkerigheid’ was zeer inspirerend en het maken van de rode draad fantastisch om te doen.

het was een interdisciplinaire conferentie voor medewerkers in het veld van gezondheidszorg en welzijn. Het thema was de ouder wordende mens. Hoe kunnen we in deze tijd van verschraling van de zorg ondersteuning bieden aan vitaliteit en zingeving bij het ouder worden? Hierbij zijn kracht en kwetsbaarheid belangrijke thema’s, evenals de waarde van spiritualiteit. We worden uitgedaagd om de ouderenzorg anders vorm te geven. Een voorbeeld van een nieuw concept is de zogenaamde ‘krachtkring’.

Er waren inleidingen over: spiritualiteit en het ouder worden; krachtig oud worden; innovatief ondernemen en het opzetten van krachtkringen. Verder waren er vele werkgroepen, waaronder het opzetten van Krachtkringen rondom mensen met dementie. Zoals gezegd vele nieuwe perspectieven en menselijk maatwerk,

het was georganiseerd door http://www.academieag.nl/ev…/de-kracht-van-het-ouder-worden/

20160213_090949548_iOS

20160213_091730434_iOS20160213_091934664_iOS20160213_152333539_iOS