wie is wie

De doorgaande lijn wordt verzorgd door Marjolein Baars.
Zij is initiatiefnemer van De Stichting Koffer en artistiek leidster.

Van 2005 – 2012 werkte zij intensief samen met Pauline Gerner en Carla Frayman.
Binnen deze samenwerking werden projecten als Genieten of (niet) te Genieten , Van Kunst naar Kunde en Quality of Life ontwikkeld en gerealiseerd. Momenteel wordt naar behoefte samengewerkt, geïnitieerd door opdrachtgever en/of opdrachtnemer.

Naast hun kunstenaarschap (theatermaker, clown en schilder) zijn zij menskundig adviseur.
In grotere projecten wordt samengewerkt met kunstenaars die zijn opgeleid in deze manier van werken.

Marjolein Baars

Marjolein (1958) put uit haar bagage en ervaring als fysiotherapeute, haptonome, theatermaakster, regisseur, clown, docent en menskundig adviseur. Naast het opzetten van opleidingen, leertrajecten en projecten, ligt haar interesse in het verbinden van ‘kunst’ en ‘samenleving’ en het ontwikkelen van praktische werkvormen die daadwerkelijk werken. Zij was o.a. 10 jaar intensief verbonden met de stichting Anders Beleven en 5 jaar trainer van de Faria clowns. Momenteel ontwikkelt zij internationale projecten en producten waar spelen, omgaan met het ‘niet-weten’ en handelen vanuit de continue veranderende context centraal staan vanuit haar eigen bedrijf tiny hero productions.

Pauline Gerner

Pauline (1953) is o.a. opgeleid als kunstzinnig therapeut en menskundig adviseur. De kunst- en cultuurgeschiedenis loopt als een rode draad door haar leven en zij was werkzaam bij verschillende kunst(educatieve) instellingen. Als Faria-clown werkte zij vooral met dementerende mensen, in alle stadia van de dementie, waarbij het contact maken middels clownerie, zang en muziek centraal staat. Schilderen, tekenen, boetseren, zang en clownerie zijn de ingrediënten van haar koffer. Haar kennis en ervaring zet zij graag in om de creativiteit die in iedereen aanwezig is (weer) tot leven te brengen. Om deze met plezier in te kunnen zetten voor jezelf en in de ontmoeting met de ander.

Carla Frayman

Carla (1955) is schilderes, zelfstandig ondernemer in fysieke welzijnsprogramma’s in organisaties, geeft kunstworkshops voor kinderen en een combinatie van deze vaardigheden gebruikt zij in het Alzheimerproject. Ze is opgeleid als sociaal cultureel werkster, sportmasseuse en menskundig adviseur. Werkervaring heeft ze opgedaan in verschillende welzijnsinstellingen, ziekenhuizen en haar persoonlijke adviespraktijk. Spelen met creativiteit is de basis van al haar werk maar dat komt het meest naar voren in haar schilderkunst. Carla heeft haar eigen bedrijf it fits.